Thursday, December 30, 2010

La Tahzan...Zikir Jalan Mencari Ketenangan..

Selamat pagi Sunshine..
Aku kembali di ruangan maya ini setelah sekian lama mnyepi dari coretan kisah hidup yg berbaki.
Mata kiri ini berdenyut lagi...dah beberapa hari. Adakah ianya satu kebenaran atau sekadar kebetulan? Dalam hidup ni aku suka bila wajah trukir senyum tapi tiap kali berhadapan situasi begini pasti esok atau lusa air mata yg yang menemani. Bukan niat untuk mempercaya tapi hampir setiap kali "kebetulan" in trjadi. Nangis kenapa? Ada apa dengan semua ni? Apa yg akan berlaku ni? Desakan hati untuk terus bertanya. Hati rasa gementar pula. Kehilangan insan yg disayang? Diuji kesakitan? Bakal melalui pahit getir hidup? Perkara yg menuntut pengorbanan? Atau berdepan kata2 yg mnyesatkan? Ya Allah..aku tak sekuat Zinnirah yg tabah dalam keadaan diri trseksa. Aku tak setenang Hajar yg sering diuji cubaan yg sukar. Aku juga tak sehebat Asiah yg sabar di tengah-tengah kejahilan dan kezaliman. Pimpin diriku Ya Allah. Aku mohon dengan sangat...

No comments:

Post a Comment